Koti bisnes Arkiruokailun uudet menestysreseptit

Arkiruokailun uudet menestysreseptit

Ravintolaruokailun ja edustustilaisuuksien määrä ovat ensimmäisiä indikaattoreita, jotka kertovat, miten meillä menee. Tämä tuli erityisen selväksi keväällä, kun koronavirus tyrehdytti molemmat toiminnot alta aikayksikön.

38
0
Compass Group Suomen toimitusjohtaja Jaana Korhola uskoo takeaway-ruokailun suosion jatkuvan myös koronan jälkeisenä aikana.

Nopea toimintojen sopeuttaminen oli monelle elinehto, toisille mahdollisuuksien kiihdyttäjä. Esimerkiksi Amica-, Food & Co – ja Tastory-ravintoloistaan tunnetussa ruokapalveluyritys Compass Groupissa oli jo ehditty varautua niihin kehityssuuntiin, jotka korona nosti pintaan. 

– Olimme jo käynnistäneet tutkimuksia selvittääksemme, mitkä kriteerit ovat tämän päivän arkiruokailijalle oikeasti tärkeitä, kertoo Compass Group Suomen toimitusjohtaja Jaana Korhola

– Ravintoloiden sulkeutuminen vauhditti työtä, kun uusia palveluja oli otettava nopeasti käyttöön.

Tutkimusten – samoin kuin koronan aikaisten havaintojen – mukaan suomalaiset arvostavat edelleen aterian helppoa saatavuutta ja ruokailun sujuvuutta. Compass Group onkin ottanut käyttöön uusia digitaalisia työkaluja, jotka taustalla huolehtivat siitä, että arjen ruokailukokemus on miellyttävä ja mutkaton.

Digitaalisuus palvelee saatavuutta

– Olemme testanneet ruoan ennakkotilausmallia, joka mahdollistaa entistä joustavammat kotiinkuljetukset, Jaana Korhola sanoo. – Tämän lisäksi Helsingissä kiertää Amica-ruokarekka, jolla on vakioreitti ja aikataulu.

Takeaway-kulttuurin nousu onkin yksi esimerkki arkiruokailun trendeistä, jotka tulevat Korholan mukaan jatkumaan vahvoina. Tähän kehitykseen vaikuttaa etätyön tuleminen olennaiseksi osaksi yhä useamman yrityksen arkea. Saatavuuden merkitys kasvaa, joten asiakkaiden kuunteleminen on ensiarvoisen tärkeää. Paras keino sopeutua on kehittää ensimmäisten joukossa uusia ratkaisuja vastuullisesti ja läpinäkyvästi – niin nuorten, työikäisten kuin senioreidenkin vaatimuksiin varautuen.  Toki koronakevään jäljiltä on Jaana Korholan mukaan havaittavissa myös jotain pysyvää.

– Hyvä maku, hyvinvointi ja vastuullisuus ovat vahvoja trendejä jatkossakin. Terveellisen, maukkaan kotiruoan arvostus on edelleen vahva.

Compass Group

Compass Group is the leading food service provider in the Nordics with revenues of around €1 billion, serving over 750,000 meals per day. We employ over 13,000 people across 1,700 locations in Finland, Sweden, Norway, Denmark and Estonia, across multiple sectors such as Business & Industry, Healthcare & Seniors, Education, Sports & Leisure, and Defence, Offshore & Remote. We are passionate about food and we can tailor our food offer to our clients’ and consumers’ needs using a portfolio of 25 exciting concepts and brands.

Yrityksen verkkosivut
Katso yritykset muut artikkelit