Koti asiakaspalvelu Palvelu tuli teollisuuteen

Palvelu tuli teollisuuteen

Kattava tuotevalikoima ja ympärivuorokautisen päivystyksen kaltaiset lisäpalvelut tuovat tänä päivänä tulosta myös rosoisemman mielikuvan toimialoilla.

277
0

Sen on osoittanut esimerkiksi teollisuuden kuljetin- ja tehonsiirtohihnoja sekä uuni- ja kuljetinverkkoja myyvä ja asentava TMK-Hihnapiste Ky, joka pyrkii vastaamaan asiakkaiden toiveisiin tarjoamalla yhdeltä luukulta mahdollisimman paljon.

– Kun yleensä keskitytään joko kevyen sarjan synteettisiin tai raskaan sarjan kumisiin kuljetinhihnoihin, meiltä löytyvät molemmat vaihtoehdot ja molempiin liittyvä erikoisosaaminen, TMK-Hihnapisteen toimitusjohtaja
Timo Tuukkanen kertoo. 

Pelkkien kuljetinhihnojen uusimisen lisäksi huollamme ja peruskorjaamme kuljettimia avaimet käteen -periaatteella, aina kartoituksesta toteutukseen. Huoltoseisakeissa tehtävistä laajemmista huoltotarpeista teemme tarvittaessa kuntokartoituksen josta asiakas saa kirjallisen raportin. Palautamme tuotantolinjan tuotantovarmuuden asiakkaan valitsemassa laajuudessa.

Kun tehtaissa oli aiemmin omat varastot varaosineen ja enemmän omaa huoltohenkilökuntaa, nyt sama asia ostetaan kaiken kattavana palveluratkaisuna. Tekemisen aikajänteen lyhentyessä jatkuvasti toimitusketjun kunnossapitämisen merkitys nousee aivan uudelle tasolle.

– Kokonaisuus ratkaisee, Timo Tuukkanen painottaa. – Asiakkaan on pystyttävä luottamaan siihen, että kaikki sujuu sovitulla tavalla. Palvelupolku ulottuu parhaimmillaan kuljetinten kuntokartoituksesta urakan jälkeiseen loppusiivoukseen.

Menestyvä liiketoiminta lähtee asiakasymmärryksestä

TMK-Hihnapisteen oma koneistamo mahdollistaa laitteiden hätäkorjaustyöt kiireelliselläkin aikataululla. Asiakkaalle tärkeintä on mahdollisimman lyhyt rikkoontumisen tai huollon aiheuttama toimintakatkos, joka häiritsee prosessin sujumista mahdollisimman vähän.

Tuotepuolella hyvä esimerkki mukautumisesta asiakkaan tarpeisiin löytyy hitusen ydinosaamisen ulkopuolelta.

– Reilu vuosikymmen sitten yksi asiakkaamme tuskaili, kun ei saanut hankittua arinauuniverkkoja tai niiden asennuspalvelua järkevällä aikataululla, Timo Tuukkanen muistelee.

– Parhaimmillaan 150 metriä pitkät ja 8 tonnia painavat verkot ovat erittäin haastavia asentaa. Me löysimme hyvän toimittajan ja kehitimme asennusta helpottavat välineet. Nyt myymme ja asennamme useita kymmeniä verkkoja vuodessa. 

Kolmen vuosikymmenen ikään ehtinyt TMK-Hihnapiste Ky panostaa jatkossakin asiakaskokemukseen ja ratkaisukeskeisyyteen. Timo Tuukkanen uskoo, että hyvin tehty työ on paras käyntikortti.

– Aiomme kehittää omia esivalmisteluprosessejamme ja investoida konekantaan. Tehostamme menetelmiämme, kasvatamme varastomääriä, lisäämme ja uudistamme kalustoa sekä tarjoamme koko ajan kokonaisvaltaisempaa palvelua. Aito huolenpito asiakkaittemme prosesseista on se, mihin pyrimme kaikessa tekemisessämme.

TMK-Hihnapiste Ky

Yrityksen verkkosivut
Katso yritykset muut artikkelit